Hvorfor CAS2? 

Fordi CAS2 hjelper oss til å forstå krav til kognitive prosesser i aktuelle læringsmål

Dette finner du noe om fra side 18 i presentasjonen som det er link til under. http://nebula.wsimg.com/b74a6bffdbb09c0f010ea178fc954032?AccessKeyId=5BBC44D87B24C07C253A&disposition=0&alloworigin=1 (Naglieri 2016)

Praksiseksempelet til høyre viser en måte å bevisstgjøre sammensatte grafemer på. Slik bevissthet, gjerne sammen med øving for å automatisere (som i Grafem-spillene/ ØV og LÆR) vil gi færre enheter å bearbeide suksessivt, og på den måten støtte læringen hos en elev som har suksessive vansker og vansker med å lese.
Under bildet finner du link til pdf’er, slik at du kan skrive ut denne oppgaven på bokmål eller nynorsk. Bruke den også som ide til å lage tilsvarende oppgaver som er relevant for din elev.